Het eerste contact tussen mensen is meestal oogcontact. Zwaartekracht, leeftijd en erfelijke factoren kunnen er echter de oorzaak van zijn dat het weefsel van onze oogleden verslapt. Rimpels, wallen en hangende oogleden zorgen voor een verouderde en vermoeide blik, en kunnen zelfs het zicht belemmeren.

Ooglidcorrecties zijn mogelijk op het bovenste of het onderste ooglid, of op beide oogleden. Huidoverschotten worden weggenomen via een incisie in de plooi van het bovenste ooglid of net onder de wimpers van het onderste ooglid. Het ooglid krijgt zijn oorspronkelijke vorm terug, en uw blik wordt weer even jeugdig als weleer.

De ingreep vind plaats onder lokale of algemene verdoving. De ingreep duurt 1 tot 1,5 uur. Een overnachting in het Aesthetic Center is niet noodzakelijk. U verblijft in het hotel. Voor de operatie wordt u onderzocht door een anesthesist, die u zal uitleggen hoe de verdoving in zijn werk gaat. In de periode voor de operatie dient u bloedverdunners, vitaminepreparaten en alcohol te mijden en mag u ook niet roken.

Na deze ingreep kunt u een lichte pijn gewaarworden, die echter goed onder controle te houden is met de gepaste medicatie. Mogelijk hebt u last van zwellingen of bloeduitstortingen rond de ogen, of van een droog of branderig gevoel. Deze symptomen verdwijnen vanzelf na ongeveer een week. Speciale gels of oogdruppels brengen in deze periode verlichting. Na een week kunt u terug contactlenzen dragen.