Door ouder worden, stress en gewichtstoename kan de huid ter hoogte van de hals slapper worden. Zelfs wie een jeugdig gezicht heeft, ziet er ouder uit met een dubbele kin. In dat geval kan een halscorrectie een uitkomst bieden. Een halscorrectie kan op zichzelf worden uitgevoerd, of in combinatie met een kincorrectie. Indien de huidverslapping slechts gering is, is liposculptuur een goede behandelmethode (zie ook Laser en Vaser-liposuctie). Ook kan de hals-of kincorrectie gecombineerd worden met een facelift.

Deze ingreep vind plaats onder plaatselijke of algemene verdoving. De ingreep duurt 1,5 tot 2 uur. U dient één nacht in het ziekenhuis te verblijven, de verder revalidatie gebeurt in ons hotel.

Voor de operatie wordt u onderzocht door een anesthesist, die u zal uitleggen hoe de verdoving in zijn werk gaat. In de periode voor de operatie dient u bloedverdunners, vitaminepreparaten en alcohol te mijden, en mag u ook niet roken. Deze factoren kunnen immers de anesthesie beïnvloeden. Uw dokter zal u zeggen vanaf wanneer u hiermee dient te stoppen.

Net na de ingreep kan er sprake zijn van lichte pijn, die echter perfect onder controle te houden is met de voorgeschreven pijnstillers. Aanvankelijk kunnen er bloeduitstortingen en zwelling optreden, en uw hals of kin kan extra gevoelig zijn. Deze symptomen verdwijnen de komende weken. Na een 10-tal dagen kan u terug werken, maar we adviseren u van geen extreme lichamelijke inspanningen te doen gedurende de eerste 3 weken na de ingreep.